U utorak, 11. prosinca 2018. godine, u dvorani Panorama u hotelu Westin u Zagrebu održana je svečana konferencija povodom početka provedbe programa Europske snage solidarnosti. Konferenciju je organizirala Agencija za mobilnost i programe Europske unije koja je nadležna za promociju i provođenje programa Europske Unije i druge međunarodne programe u području znanosti, obrazovanja, osposobljavanja i mladih za područje Hrvatske.

Dosadašnji program pod nazivom Europska volonterska služba (EVS), nedavno je zamijenjen, odnosno nadograđen programom Europske snage solidarnosti (ESS). Program će se provoditi u razdoblju 2018. – 2020., a mladima omogućuje volontiranje ili rad na projektima u svojim zemljama ili u inozemstvu. Riječ je o projektima koji su od koristi zajednicama i građanima diljem Europe. Mladi će kroz program graditi (svoje) zajednice, pružati podršku ranjivim osobama i skupinama građana te odgovarati na aktualne društvene izazove. Dok je EVS bio vezan isključivo za inozemno volontiranje, ESS omogućuje i volontiranje u matičnoj zemlji.

Konferencija je organizirana prvenstveno radi uvida u novi program, predstavljanje javnosti te inauguracije istog. Međutim, Agencija je iskoristila priliku da brojnoj publici predstavi i neke od ostalih programa i mreža unutar tih programa koji su također dio njihova poslovanja. Tako je na konferenciji dodijeljena nagrada za najinkluzivniji Erasmus+ projekt u području mladih te uručena priznanja Eurodeskovim multiplikatorima za informiranje mladih.

Budući da je Alfa Albona već dugi niz godina u Eurodeskovoj mreži multiplikatora, te aktivno promiče programe mobilnosti, Erasmus+ i potiče razvoj politika za mlade, jedno od priznanja otišlo je i u naše ruke.

Također, održana je i panel diskusija na temu solidarnosti, mobilnosti i volontiranja, a vodile su je osobe koje se bave volonterskim programima i programima solidarnosti ili su njima uvelike pridonijeli svojim aktivnostima.

Nekoliko dana prije održavanja same konferencije, iz Eurodeska su stigle odlične vijesti, naime u natječaju za kreiranje dizajna majce za Time to move kampanju pobijedila je upravo jedna Hrvatica te joj je ovom prilikom uručeno priznanje. Time to move je kampanja kojom se tokom mjeseca listopada promoviraju i potiču projekti mobilnosti, te na razne načine informiraju mladi da se ohrabre za neki takav pothvat.